דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


חידוש דקים - דרכי טיפול לקראת חילופי העונות 

מאת    [ 09/05/2016 ]

מילים במאמר: 378   [ נצפה 2251 פעמים ]

רצפה העשויה מעץ היא ללא ספק תוספת מיוחדת לגינות ושטחים פתוחים,  פתרון יפיפה המשרה אווירה חמימה ונעימה. הדק מורכב מלוחות עץ המורכבות על גבי קורות עץ או ברזל, כך שבדיוק בגלל המאפיינים שהופכים את הדק למרשים נדרשת תחזוקה שוטפת.

עץ הוא חומר גלם חי ונושם, הוא עובר תהליכים ומשתנה עם הזמן, לכן אם תרצו להחזיר את הדק שלכם למצב חדש, לשדרג דק שצבר בלאי של שנים - חידוש דקים זה הפתרון בשבילכם.

רבים נוטים לצבוע את הדק כדי להבטיח נזק מופחת וכך חוזרים על הפעולה במשך שנים. חשוב לדעת כי צביעת דקים אינה יעילה לטווח ארוך, לכן חידוש דק הינו מהלך אפקטיבי ומטרתו לשמור על הדק במצב תקין ועמיד לטווח ארוך יותר. מעבר לכל לאחר ביצוע החידוש הדק יראה כאילו התקינו אותו באותו הרגע.

 

חידוש דק אורן

עץ אורן הוא עץ גמיש ורך, השמש הישראלית בשילוב מים מזיקים לעץ באופן בלתי חמור במידה ולא מבצעים חידוש לדק אורן אחת לעונה. בדרך כלל, אם משמנים את הדק בתחילה ובסוף כל קיץ מצבו ישאר טוב, אך אם הדק ישן יש לבצע פעולה יסודית.

לדק אורן שתי בעיות עיקריות:

בעיית שרף - אם התקינו את הדק במקום שימשי כאשר העץ לא יבש לחלוטין העץ יפלוט שרף דביק שלא ירד במים או סבון. האפשריות הקיימות הן או לצבוע

את העץ בצבע על בסיס טרפנטין או לבצע ניקוי לדק בקיטור לחץ מים גבוהה, שיוף בעזרת משייפת חזקה. לאחר מכן שימון או צביעת הדק, לתוצאה טובה חשוב לשמר את הגוונים הקיימים.

 

בעיית פיצוצים בדק - עץ אורן מטבעו הוא עץ רך, לכן אם ההתקנה לא מתבצעת כראוי או אם הדק אינו מטופל לאורך זמן יופיעו סדקים בלוחות העץ, ניתוקים מהתשתית הפנימית ואף התפוררות של הלוחות כתוצאה מריקבון.

הפתרון לבעיות אלו, להתחיל בחיזוק כל הברגים הקיימים והחלפתם במידת הצורך, החלפת לוחות מתפוררים ומילוי סדקים במרק (שפכטל עץ). לאחר מכן יש לשייף את הדק בצורה יסודית לנקות את הדק מאבק ולשייף שוב, לאחר שפנים העץ מופיע משמנים את הדק עם שמן לעץ.

 

הדק יראה חדש

חידוש דק הוא תהליך המחייב התאמת העבודה למצב הדק, למיקום הדק, לסוג לעץ ולמאפיינים נוספים אשר נבחנים בשטח. בסיום התהליך הדק יראה כמו חדש ולא תאמינו שזה אותו הדק, רק חידוש מקצועי של הדק יספק תוצאות מרשימות לאורך זמן.


בהצלחה

לאב ווד הינה חברה לעבודות עץ ועבודות אלומיניום. אנו מאמינים ביחס אישי ללקוח כך שהעבודה שתתקבל תממש את החזון. נשמח לעמוד לשירותכם בכל שאלה או רעיון. צוות לאב ווד...




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב